חג השבועות בפתח ובמהלכו אנו נוהגים לאכול מוצרי חלב. בעבר היה קונצנזוס בדבר תרומת חלב פרה לבריאות האדם אך בשנים האחרונות גוברת המחלוקת בדבר תרומתו.
על העובדה שחלב אם הוא הטוב ביותר עבור הצאצא אין עורערין, אבל האם כשמסתיימת תקופת ההנקה כדאי להאכיל את הכלבים או החתולים במוצרי חלב ?

מייד לאחר לידתם רצוי להשאיר את הגורים על יד האם ככל האפשר על מנת שיוכלו לינוק חלב אם. החלב הראשון המופק כשעתיים עד שלוש שעות מזמן הההמלטה הוא החשוב ביותר משום שכ-90% מהנוגדנים האימהיים מועברים אל הגור באמצעותו.  בשמונה שעות שלאחר ההמלטה סופג הגור את מקסימום הנוגדנים במערכת העיכול. על מנת לוודא שהגור יונק את הקולסטרום (זהו החלב המופק סמוך ללידה ועשיר יותר בנוגדנים ובחומרים תזונתיים הנחוצים לוולד בימיו הראשונים) ניתן להזריק לו סרום מדם אימו, או מדם חיית מחמד בריאה ומחוסנת אחרת בבית. יש לשקול לחסן מוקדם מהרגיל גורים שלא ינקו את הקולסטרום.

בשלושת השבועות הראשונים לחייהם ניזונים הגורים מחלב אם. חלב זה מכיל חיסון סביל וחומרי מזון, ומהווה המקור העיקרי לנוזלים עבור הגור (המים מהווים 85% מהחלב ). החלב חשוב לשמירה על מאזן נוזלים תקין בגוף, וכן מספק חומרים ביו-אקטיביים כגון אנזימים, הורמונים ופקטורי גדילה


לגורים שלא נמצאים ליד אמם ואין אם מניקה חלופית יש לתת תחליף חלב המיועד לגורים. יש לזכור כי חלב זה אינו מכיל את המרכיבים החיים בחלב אם. תחליף חלב של בני אדם אינו אופציה ראשונה כי אינו מותאם לגורים. מבחינת מינון יש להאכיל את הגורים כל פעם שדורשים זאת, מפני שקיבולת הקיבה שלהם קטנה. במקביל יש לדאוג לחימומו של הגור על ידי בקבוקים חמים ורצוי לבצע עיסויים קלים בבטנם על מנת לסייע לעיכול.

 

לאחר תום ההנקה יש להעביר את הגורים למזון יבש לגורים שלב ראשון המכיל בשר וחלב עד שהמעיים מתחילים להתרגל לאוכל היבש. בהמשך יש להתאים את המזון לגילו של הכלב כאשר  בכל שלב פוחת כמות החלב במזון.

אף שהכלבים והחתולים עשויים להמשך למאכלי חלב המופק מבקר, לא מומלץ לשלב זאת בתזונה

שלהם. חלבון חלב הפרה עלול לגרום לאלרגיות וגם לגוף אין כבר האנזימים לעיכול סוכר וחלבון החלב.

אז אל תרגישו אשמה אם תסרבו לבקשות הכלב לטעום ממאכלי חג שבועות, שהרי מנעתם ממנו אוכל שאינו בריא לו

 

חג שמח

achbar_milk

 

 

 

 

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה