לייק היא הארנבת של אולגה שהינה מורה למוזיקה במקצועה. למעלה משנתיים מטופלת הארנבת במסירות על ידי המשפחה שחשה שהארנבת האהובה כל כך הינה "קסומה" ומביאה להם אושר ובעיקר מזל.
וכך כשקיבל אב המשפחה הצעה תעסוקתית מפתה בגרמניה, החליטה המשפחה לקבל את ההצעה ולעבור לשם למספר שנים. כמובן שהיה זה אך טבעי שלייק הארנבת מצטרפת לנסיעה.
וכאן השלב שאני נכנס לסיפור.

עת עלתה הבקשה לשנע את הארנבת מייד התקשרתי לשרות הוטרינרי לבדוק עם אילו תעודות עליי לצייד את המשפחה. הנהלים הכתובים מתייחסים להטסת כלב או חתול כאשר ארנבות ובני מינן לא נזכרות כלל. גם הקשר הטלפוני שיצרתי אל הפקידים במשרד החקלאות לא הניב תוצאות והועברנו מאדם לאדם כשאף אחד לא יודע לספק את התשובות. גם שגרירות גרמניה שיעצה לבצע את התהליך כאילו היה זה חתול, הביאה לכך שארנבת חוסנה בכלבת מבלי שהיה צורך בכך.

תאריך הטיסה התקרב, הזמן דוחק והבעלים נתקפים בחשש שמא ייאלצו להשאיר את הארנבת בארץ ולחזור לקחתה בתאריך מאוחר יותר. אפשרות זו אינה עדיפה ותייקר במידה ניכרת את עלויות הנסיעה. עם זאת היה ברור שחייבים לחזור ולקחת את הארנבת אם התהליך לא יצלח.

חוסר האונים של המשפחה מול ההליכים הבירוקרטים יכול היה להימנע אילו היינו מתחילים את התהליך מוקדם יותר, במיוחד אם מדובר בארנבת, שכפי שהגדיר זאת הוטרינר במשרד החקלאות "מזמן לא קיבלנו בקשה להטיס ארנבת".

זיכרו שגם אם מדובר בכלב או חתול יש לברר את הדרישות בשרות הוטרינרי של נמל התעופה אליו נוסעים. השרות הוטרינרי הוא זה שיבדוק מסמכים אלה בכניסה למדינה. עם רשימת דרישות זו יש לפנות לוטרינר פרטי שיבצע את החיסונים והבדיקות הנדרשות ויספק אישורים בהתאם.
יש לקחת בחשבון שהתהליך לוקח זמן ויש להיערך לכך לפחות ארבעה חודשים מראש.
עם קבלת האישורים ולקראת מועד הטיסה יש לברר עם חברת התעופה מה דרישות השינוע מבחינת גודל כלוב וסוג הכלוב. ישנן חברות המאפשרות להסיע את החיה בתא נוסעים ויש שיסיעו בתא מטען מיוחד לבעלי חיים. בשני המקרים יש לאספקה של מזון ושתייה לאורך כל הטיסה ואמצעי הרגעה במקרה הצורך.

ואכן, אנשים שאוהבים את חיית המחמד לא מוותרים עליה כל כך מהר גם במהלך שינויים קיצוניים. לפני זמן מה התפרסם סיפור על בני זוג שלא יכלו לקחת עמם את הכלב חזרה לרוסיה בשל מגבלות חוקתיות. בלית ברירה ובלב כבד השאירו הזוג את הכלב בשדה התעופה לאחר שלא הצליחו למסור אותו לאימוץ. מעשה זה בוודאי מעורר את זעם הקורא כלפי בני הזוג, ובצדק. לתדהמת כולם, הכלב הצליח לאחר שבועיים של צעידה לחזור ולמצוא את ביתם של בני הזוג, שם פגש את בנם של הזוג שהבין מה קרה ומייד אימץ את הכלב הנאמן והאמיץ.

שיהיה טיסה נעימה

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה