• ביטוח רפואי לבעלי חיים

ביטוח רפואי לבעלי חיים

חוק ביטוח בריאות ממלכתי הוא החוק המסדיר מתן שירותי בריאות לתושבי ישראל באמצעות קופות החולים. החוק ויצר מהפכה בזכויות תושבי ישראל לקבלת שירותי בריאות, בדרכי מימונם ובתכולתם.
ואכן, כל פעם שאין אנו חשים בטוב אין אנו מהססים לפנות לרופא. אין זה כך לגבי חיות המחמד שלנו משום שבהעדר "קופת חולים" לחיות אלה ומעבר לרכישת מזון תספורת וצעצועים – גם טיפולים, צילומי רנטגן וניתוחים במקרי הצורך, עשויים לעלות כסף רב.

כיום קיימים בשוק, מספר פתרונות בדמות גרסאות שונות לביטוחים רפואיים הניתנים על ידי חברות ביטוח ומספר מרפאות ברחבי הארץ (המרפאות על פי חוק אינן עושות שימוש במונח ביטוח אלא מנוי, למרות שבאופן מעשי לעתים מוצעת פוליסה של ממש.(במסגרת ביטוח כזה, משלמים תשלום חודשי קבוע, ובמקרה של אירוע המחייב טיפול חלה על המבטח השתתפות עצמית קבועה וחד פעמית. בעל החיים מבוטח עד גיל 8 או ,10 כולל כיסוי רחב בכל מרפאה: אשפוז בבית חולים, בדיקות מעבדה, אמצעי הדמיה, רופאים מומחים, תרופות וכדומה.

ישנם גם ביטוחים המתבססים על הסכם התקשרות בין המרפאה של הווטרינר למבוטח. מספר מרפאות בארץ מציעות שירותי מנוי כזה. חבילה רפואית כזו, כוללת בדרך כלל את טיפולי השגרה – כך שהמרכיב הביטוחי הופך זניח. בעצם אם נחבר את כל טיפולי השגרה הנעשים בין כה וכה נגיע לסכום הקרוב לעלות הביטוח. ההפרש הפעוט בין הסכומים מהווה את המרכיב הביטוחי ולכן המנוי הופך מאד אטרקטיבי ללקוח.

כאשר שוקלים לחתום על מנוי רפואי שנתי במרפאה יש לוודא כי למרפאה יש את מירב שירותי הדיאגנוזה המתקדמים ואפשרויות הטיפול – מה שיבטיח הוצאה כספית מינימאלית עבור שירותים שאין ביכולת המרפא לבצע. נושא נוסף שיש לבדוק הוא זמינות המרפאה בכל (או רוב) שעות היממה למקרי חירום.

לסיכום, שרותי מנוי רפואי ברוב המקרים מצדיקים את עצמם כרווחיים כלכלית ונותנים לכם בעלי חיות המחמד את החופש לבקר במרפאה בכל עת ולכל צורך (כולל "אני… רק שאלה")