השבוע קיבלתי שיחת טלפון בשעת ערב מאוחרת.
על הקו היה בחור נרגש שתיאר בבלבול שהכלב מקיא ולא חש בטוב. עוד תיאר הבחור שהכלב שוכב על הרצפה ואינו מסוגל לקום.
לאחר ששאלתי  במהירות עוד כמה שאלות שישפכו אור על מצבו של הכלב, קבעתי עמם במרפאה לא לפני ששאלתי האם יש לכלב שרות רפואי שנתי במרפאה. הבחור העיד שלא וניכר שהוא מבין את המשמעות שבכך. הגעה שלא בשעות פתיחת המרפאה ועוד הפעלת מספר אמצעים דיאגנוסטיים עלולה להביא את התשלום לסכום שאינו פעוט.
כשביצעתי את הטיפולים הנחוצים סיפר הבחור שבשנה שעברה היה לכלב שרות רפואי שנתי. משחלפה השנה והכלב היה בריא ולא נזקק לאף טיפול פרט לחיסונים, החליטה המשפחה שלא לחדש את השרות בשנה הזו. עתה כשקרה המקרה אין ספק שהיתה זו טעות אבל איך יכלו לדעת זאת מראש ?

במסגרת השרות הרפואי השנתי משלמים מראש סכום קבוע מדי חודש ומבטיחים טיפולים מוזלים או בחינם עבור כל מקרה רפואי הדורש טיפול, שאלה או התייעצות. בשרות כלולים כל החיסונים שיש לתת לחיית המחמד וכן הנחות משמעותיות בסירוסים ועיקורים.
באופן כללי ניתן לומר שמחיר הטיפולים הצפויים מחירו כמחצית מהמנוי, והחלק השני משולם כמעין "ביטוח" עבור מקרים רפואיים בלתי צפויים. מאחר וסבירות הארועים הרפואיים גדלה כאשר מדובר בגורים,כלבים פעילים או קשישים, יהא זה נבון לרכוש שרות זה עבורם. על פי הסטטיסטיקה, חישוב סך מחיר הטיפולים שנעשו בשנת שירות, הינו גדול יותר מהמחיר ששולם, מה שהופך את השרות לכדאי.
כמובן שיש מקרים, כמו זה שתואר בהתחלה, בהם הכלב לא נזקק לשום טיפול, פרט לחיסונים. ואז עלולה לצוץ התחושה ש"לא ניצלנו את השרות" במקום לשמוח על כך שהכלב היה פשוט בריא. הדבר דומה לאדם המשלם כל חייו ביטוח רפואי למקרים קשים, ולבסוף בהגיעו לשיבה טובה מצטער שלא ניצל את הביטוח.

לפני שרוכשים שרות רפואי כדאי להשוות מה נותנים בכל מרפאה ולבחור את המתאימה ביותר עבור צרכיכם. התחושה שלא צריך לחשוב פעמיים לפני כל ביקור במרפאה מקנה שקט ויכולת להגיע כשצץ החשש הקטן היותר בנוגע לחיה.   עוד על השרות הרפואי https://www.ben-zaken.co.il/annual-medical-service/

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה