אמר משה לפרעה "כחצות הלילה אני יוצא מתוך מצרים ומת כל בכור בארץ מצרים…והיתה צעקה גדולה בכל ארץ מצרים, אשר כמוהו לא נהיתה וכמוהו לא תוסיף. ולכל בני ישראל לא יחרץ כלב לשונו למאיש ועד בהמה, למען תדעון אשר יפלה ה' בין מצרים לבין ישראל". המשמעות היא כשתפרוץ זעקה במצרים בעת פעולתו של מלאך המוות על בכורי מצרים – הכלבים יהיו בשקט. ואכן, למרות נטייתם לנבוח בלילה לאור המהומה שהתחוללה הם היו שקטים ולא נבחו.

והיום, אלפי שנה אחר כך לא נפצה אותם ונהנה מנוכחותם בארוחת החג ?

ראשית, יש לקחת בחשבון את אופיו של הכלב ומוכנותו להיות בחברת אנשים רבים, חלקם זרים לו. כלב בפאניקה יגרום סבל לעצמו ולאורחים. לכלב כזה כדאי למצוא פינה שקטה או חדר בבית ולבודד אותו שם לכמה שעות.
אם הכלב חביב ולא נוטה להילחץ או לתקוף אפשר להשאירו משוחרר כדי להנות מליטופי האורחים. לא כדאי להלעיט את הכלב במאכלים משולחן החג במיוחד לא מוצרי חלב, שום ובצל, עצמות או בשר שומני מדי או בלתי מבושל. חלק ממזונות אלה אינם בריאים עבורו וענבים ושוקולד היא סכנת חיים ממשית.
לא תמיד קל לעמוד בתחנוני הכלב התולה בכם "עיני כלב| אבל חשוב לא להיכנע וזאת למען בריאותו. דאגו שהוא לא יהיה רעב והאכילו אותו לפני הארוחה במזון המיועד לו.

אם החלטתם לצאת לחופשה מחוץ לבית והכלב לא נכלל בתוכנית זו, דאגתכם תהיה נתונה בוודאי למציאת בית חליפי עבורו או פנסיון.
אם בחרתם בפנסיון כדאי לוודא שהפנסיון פועל ברשיון ועובדי הפנסיון הינם מקצועיים ואוהבים כלבים. בררו מהי הפעילות המוצעת לכלבים לחילוץ עצמות : הליכה ברצועה משחק וכולי. התרשמו מרמת הנקיון בפנסיון ואת השיטות שהם נוקטים על מנת להמנע מהדבקה במזיקים ומחלות למיניהם. וודאו שהם בודקים את פנקס החיסונים של הכלב שלכם – כך בוודאי הם בודקים גם את של השאר. בררו מה גודל התא ומה המזון הניתן לכלב. שיקלו להביא מהבית את המזון שהוא רגיל אליו.
רצוי להשאיר את הטלפון של הוטרינר המטפל בפנסיון למקרה שתתעורר בעייה רפואית.

לפני בוא הקיץ יש לבדוק אילו טיפולים על הכלב לעשות ולבצע קיצוץ פרווה לנוחיותו ולנוחיות מי שעמל על ניקוי הבית. חג שמח.

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה