דרמטולוגית חיות מחמד היא ענף רפואה העוסק במחלות עור. עור בעלי החיים שונה מאחד למשנהו ולכל אחד יש את מאפייניו. עור הדגים מכוסה קשקשים, לציפורים יש נוצות, לדולפינים יש עור חלק אטום לנוזלים ולכלבים וחתולים יש פרווה.
העור משמש כמחיצה בין הגוף לסביבה המגן עליו מפני חום, קור, רטיבות וכולי. דמיינו עצמכם ללא עור… החיים לא יתאפשרו יותר מכמה דקות.
העור הוא מנגנון מורכב המתפקד בצורה מופלאה : פעם בחודש העור מתחלף ומפריש זיעה לקירור ולאיזון הטמפרטורה ושומנים כדי לצפות את העור למניעת כניסת מים. כל זה פועל באיזון דינמי המתאים עצמו להמשיך ולאפשר את הגנת הגוף. הגוף יזהה פרזיטים כמו פרעושים וקרציות המתיישבים על העור וייצר תגובה הגנתית לשלמות הגנת העור.

הפרווה היא חלק אינטגרלי מהעור וכל פגיעה בעור תשתקף בפרווה. עם בוא האביב הימים מתארכים, הגוף מזהה זאת והפרווה מתחילה להכין עצמה לקיץ. כאן תתרחש נשירה המכונה "עונתית". רבים האנשים הפונים בתחילת הקיץ ומתלוננים על נשירה מסיבית. תפקיד הוטרינר-ד"ר בן זקן להכריע האם זו נשירה טבעית (פיזיולוגית) או כתוצאה ממחלת עור (פתולוגית). במקרה והנשירה פתולוגית יש לבצע אבחון נוסף על מנת להגיע לשורש הבעיה. בעיות שעלולות לגרום לנשירה כזו הם פטריות, מחלות עור זיהומיות, תזונה בלתי מאוזנת, גידולים ואפילו לחץ ומתח.

על הנשירה הטבעית אפשר להקל באמצעות

מזון איכותי ומאוזן יביא לעור בריא ופרווה בריאה ומבהיקה. מזון כזה ימנע אלרגיות ורגישויות בעור.
על המזון להכיל את כל רכיבי המזון באיזון הנדרש.יש לטפל באופן קבוע בטפילי עור חיצוניים (קרציות ופרעושים)

רחיצת הכלב באופן תכוף מדי עלולה לפגוע בשכבה השומנית המכסה את העור.
יש לשטוף את הכלב פעם בחודשיים שלושה ולהשתמש בשמפו המותאם לכלבים.

תספורת תעודד צמיחה של פרווה חדשה ובריאה. ישנם גזעים שלא מומלץ לספר ולכן ראוי להיוועץ בוטרינר.

הברשה יומית של הפרווה תסלק שאריות פרווה מיותרות ותמריץ את מחזור הדם

מעבר לתרומה הבריאותית של התספורת לפרוות הכלב ישנה גם חשיבות אסתטית לבעליו הנהנים ממראה משובב נפש.
בדיוק בשל כך הצטרפה לאחרונה למרפאתי ספרית כלבים מקצועית שהשתלמה בניו יורק ומביאה את השיטות והגזרות החדשות ביותר – לקריות. נאחל לה בהצלחה

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה