באחד מימי השבוע קיבלתי טלפון מצמד נערות המדווחות על כלב עם קצת דימום ברגל, כאבים עזים וחוסר יכולת ללכת. הבנות היו נסערות וחשבו בתחילה שהכלב ננשך. מתברר שהכלב הינו זכר לא מסורס שיצא לחפש נקבות בשכונה ונראה ששכח את כללי הזהירות בדרכים. לאחר בדיקה ראשונית התברר שהכלב בכלל נדרס ורק אז התחלנו להבין את עומק הבעיה. פלג הגוף האחורי נמעך על האספלט ויצר שטפי דם ופצעים שהיו עמוקים עד העצם. הכלב היה נסער ולא ניתן היה לגעת בו בשל תגובות אגרסיביות אפשרית, בכי וכאבים.

רגעים כאלה מכניסים את צוות המרפאה למצב עדין ביותר בו הבעלים היסטריים וחוששים לחיי הכלב בזמן שהכלב עצמו במצב פיזית קשה והלם עם סכנה ממשית לחייו. על הרופא להיטיב לטפל בכלב תוך התייחסות אנושית לבעליו החרדים.

ברוב המקרים כלב שנדרס הוא מצב מסכן חיים ולכן לכל תאונה יש להתייחס ברצינות יתרה. בתאונה מתנגש רכב באנרגיה גבוהה בכלב ולא תמיד אפשר לזהות מייד את כל הפגעים שנגרמו.

לאחר התאונה ישנם מספר שלבים לטיפול. תחילה יש לייצב את המערכות, לוודא שהן עובדות ואין דימומים פנימיים וחיצוניים. יש לבדוק את הסימנים החיוניים כמו מערכות נשימה ודופק בגדר הנורמה. במקרה של דופק גבוה יש לטפל בדימומים מייד על מנת שיהיה מספיק דם למערכת הדם שבמרכזה הלב. חשוב לבדוק שדרכי הנשימה פתוחות וישנה כניסה ויציאת אוויר. יש למנוע עד כמה שניתן תזוזה במקרה של שבר כדי למנוע נזק נוסף. לכלבים וחתולים סף כאב גבוה ולכן אם הם יזיזו את מקום השבר הכאב לא יהיה גדול מידי וכך הם ייפגעו יותר.

השלב שני זה תהליך האבחנה ואמדן נזקים באמצעות צילום, בדיקות דם ורנטגן. גם כאן חשוב לוודא שהמרפאה אליה אתם מגיעים מאובזרת באמצעי דיאגנוסטיקה מתקדמים שיאפשרו להתמודד עם מקרה החירום בצורה הטובה ביותר. ולסיכום גם באירועים מסוג זה חשובה המניעה. וודאו שהכלב לא משוטט בלא השגחה ברחוב ושאינו מסוגל לברוח מהמקום בו הוא שוהה. אירועי דריסה הם טראומטיים עבור הכלב ובעליו ויש לעשות כל מאמץ להימנע מהם.

 

כלבים ותאונות דרכים מרפאת ד"ר בן זקן

כלבים ותאונות דרכים מרפאת ד"ר בן זקן

 

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה