השבוע הגיעו למרפאת ד"ר בן זקן שלושה גורים ממקומות שונים אבל במצב דומה. התביישות, אפאטיות, חום גוף נמוך, הקאות ושלשולים חלקם שלשולים דמיים. בדיקות דם גילו עלייה של תאים המצביעים על מחלה ויראלית, אנמיה וחוסר אלקטרוליטים בשל ההקאות והשלשולים. בעזרת דיאגנוסטיקה מתקדמת המבוצעת תוך מספר דקות – בדיקת נוגדנים בצואה – ניתן היה לוודא את האבחנה הרלוונטית   עבור שלושתם-פרוו וירוס.

פרוו וירוס היא מחלה ויראלית נגיפית חמורה עם קצב התפשטות מהיר. חשוב להכיר את המחלה ולהבין שבתקופות גשומות קיים סיכוי מוגבר להידבק בשל צואה שנרטבת ברחובות ומתפזרת בכל מקום.
כלבים בגילאים וגזעים שונים יכולים להידבק, אבל כלבים לא מחוסנים החשופים להפרשות של כלבים אחרים הם בסיכוי גבוה להדבקה. גורים מצויים בסיכון גבוה לחלות בשל מערכת חיסון שאינה בשלה להתמודד עם הוירוס.
חשוב לציין שהמחלה אינה פוגעת בבני אדם ובחתולים, אבל בני אדם עלולים להעביר את הנגיף בבגדיהם.

לא קיימת דרך לפגוע בוירוס הגורם למחלה אבל ניתן למנוע את החרפת הסימפטומים על ידי טיפול תומך :החזר נוזלים לגוף, שמירה על חום גוף, חומרים נגד כאבים וחומרים נגד שלשולים ודימומים. חשוב לטפל בסימפטומים במהירות כי הוירוס עלול לגרום לפציעה פנימית של המעיים והידרדרות מערכות כוללת. מתן מנת דם מעלה את סיכויי ההישרדות בעשרות אחוזים –
המנה נותנת לגוף את הכלים להתמודד עם הוירוס באופן שהגוף היה צריך לעשות אם היו לו נוגדנים. זהו חיסון פאסיבי בו הגוף מקבל את הנוגדנים ביחד עם מרכיבים שמחזקים אותו.

גם כאן כמו במחלות אחרות חשובה המניעה בעיקר מפני שהוירוס הינו עמיד בסביבה :
1. הימנעו מלהביא את הכלב למקומות מרובי כלבים.
2. התחילו בתוכנית חיסונית כבר בגיל 45 יום
3. במקרה של כלבה בהריון יש לחסנה כד 30 יום להריון כדי שהחלב הראשוני יכיל את הנוגדנים עבור הגורים ועבורה.

 

 

 

 

 

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה