השיקום לכלב רוקי

באחד הטורים הקודמים תואר סיפורו של רוקי, כלב הדו דה בורדו הענק שנדרס ונזקק בשל כך לשורה של טיפולים וניתוחים עקב שברים בצלעות וברגליים האחוריות. רוקי השוקל כשישים קילו נמצא מוטל במצב קשה מאוד ולפעולת הפינוי מהכביש נדרשו שלושה אנשים לצורך הרמת האלונקה ופינוי למרפאה. השברים ברגליים היו שברים פתוחים מכוסים בזיהום וליכלוך.

סמוך למועד שיחרורו לביתו הוכנה לכלב בחצר פינת שיקום מקורה מרופדת מזרונים. בחודש שלאחר הניתוח לא הצליח רוקי לעמוד על רגליו. במצב של גוף ללא תזוזה יש חשש שייוצרו פצעי לחץ אך מכיוון שבעליו דאגו להפכו ולהזיזו מדי כמה שעות – כמעט ולא הופיעו פצעי לחץ.

היעד הבא היה לנסות להביא לכך שהכלב יוכל לעמוד על רגליו. לצורך כך יש לקבע (למנוע תזוזה) את עצמות הרגליים השבורות.

ישנן 3 דרכים לקבע עצם שבורה –

  • דרך אחת היא לקבע באמצעות תחבושות אלסתיות ממולאות בכמות גדולה של צמר גפן על מנת למנוע לחץ על כלי הדם ובכך לאפשר זרימת דם תקינה.
  • דרך שנייה היא בהתערבות כירורגית בה מקבעים את העצמות עם פלטינה,מסמרים וברגים. בתהליך כזה חובה לשמור על סטרליות המקום ולכן לא ניתן לבצע את התהליך על שברים פתוחים.
  • אפשרות שלישית היא לא להתערב כלל. ישנן שברים בצלעות בהן הגוף מרפא את עצמו לבד.

אצל ידידנו החביב רוקי נעשה שימוש בשלש אפשרויות אלה גם יחד. בחזה הנחנו לפצעים להתרפא לבד, באחת הרגליים החדרנו מסמר, וברגל השנייה החלפנו תחבושות כל שלושה ימים במקום שבו היה השבר הפתוח ולכן לא רצוי להשאיר תחבושת יותר משלושה ימים.

תהליך השיקום עדיין לא הסתיים, אבל רוקי כבר עומד על רגליו וחוזר אט אט לסמן את העצים האהובים עליו במהלך טיולים קצרים באזור מגוריו.