פעם, כשכלב היה הולך לאיבוד היו תולים על עמוד ברחוב ובלוחות המודעות שלט בו מופיעה תמונתו של הכלב, פרטים אודותיו ומספר הטלפון במידה ויימצא. היום, עוד ניתן לראות פה ושם שלטים כאלה, אבל הרוב המכריע של המודעות מהסוג הזה נמצא ברשת האינטרנט.

בעולם בו כמעט לכולם יש מחשב אישי המחובר לרשת, תהא זו טעות לא להשתמש בכלים ואתרים העומדים לרשותנו, בהם ניתן להשתמש ללא תשלום וכמעט ללא מאמץ. על פי מקורות שונים כ-2.5 מיליון ישראלים מחוברים כיום לפייסבוק ומאפשרים ל"פוסט" להתגלגל מאחד לשני בדיוק כפי שהמחאה החברתית הגדולה בתולדות המדינה החלה כקבוצת מחאה בפייסבוק.

השבוע בחצות קיבלתי קריאה דחופה מבחורה צעירה בשם רונה שמצאה שני כלבים משוטטים, האחד מהם פצוע ברגלו. מאחר והשכנים כבר התקשרו לעירייה הגיע פקח שביקש לפנות את הכלבים למכלאה. רונה הבינה שאופציה זו היא פחות טובה עבור הכלבים והביאה את הכלבים למרפאה ואף מימנה מכיסה חלק מהטיפול שתומחר במחיר עלות בלבד. הכלב אובחן עם שבר ברגל והיה צורך לבצע קיבוע, מה שגרם לכלב צליעה וצורך במנוחה.

רבות אני מדגיש את הצורך בקיום שבב שיאפשר את איתור הכלבים במקרה הצורך. גם העירייה מחייבת הצמדת שבב בעת רישום הכלב בעירייה. לאכזבת כולם, לכלבים האלה לא היה שבב ולכן לא ניתן היה לאתר את הבעלים. עם זאת, היו אלה כלבים חביבים וחברותיים וניכר היה שגדלו בבית ובחברת אנשים.

עתה אפשר היה להתחיל לחפש להם בית. רונה בילתה את רוב זמנה בסוף שבוע זה על מנת לחפש משפחה מאמצת באתרי כלבים ברשת. הכלבים צולמו והתמונות החלו להתפשט גם בפייסבוק בקרב תושבי האזור. בינתיים שהו הכלבים במרפאה וקיבלו מזון וטיפול הולם אך ברור היה כי אם לא יימצא להם בית בימים הקרובים נצטרך למצוא פתרון לטווח ארוך.

לשמחת כולם המאמצים ברשת נשאו פרי ואת הכלב עם השבר אימץ בחור, שאיבד בדיוק כלב כזה וקיווה שאולי זה הוא, אך הבטיח לאמצו גם אם זה לא הוא. את הכלב השני אימצה משפחה חביבה עם ילדים.
רונה העידה שבכל מהלך החיפוש לא הצליחה לנוח ואל מול עיניה עמדה אך ורק רווחתם של הכלבים. עתה, משנמסרו הודתה לנו בחיבוק על שיתוף הפעולה ואמרה בהתרגשות שהלילה תוכל לישון טוב.

 

 

 

 

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה