הכלבה המבוגרת שהגיעה למרפאה סבלה מאנמיה, אובדן משקל וחום. הכלבה בקושי אכלה, נראתה חלושה וסבלה מקרחות בפרווה. זה זמן רב שהבעלים מנסים לאתר ממה היא סובלת ללא הצלחה.
בזמן שביצעתי בדיקה לכלבה סיפר הבחור הצעיר שזה עתה נולדה לו תינוקת והוא מאושר עם משפחתו הקטנה והרבה בזכות הכלבה. מתברר שכאשר היה חייל, נהג להגיע לתחנת הדלק בו שהתה הגורה ולהאכיל אותה. לימים התברר שהיתה סיבה נוספת לביקורים תכופים אלה. בחורה שעבדה שם התרשמה מטוב ליבו של החייל הנאה ולימים נישאו ואימצו כמובן את הכלבה.
עתה כשנולד התינוק השמחה גדולה אך לכך התלווה מעט מתח בשל מצבה ההולך ומדרדר של הכלבה.

קדחת הקרציות היא מחלה המועברת על ידי קרציה. קרציה הנושאת את הטפיל בבלוטות הרוק שלה תעביר את הטפיל למחזור הדם של הכלב בעת מציצת דמו. למחלה ישנם שלושה שלבים : השלב האקוטי בו הטפיל מתרבה בתאי הדם הלבנים. בשלב זה ספירת הטסיות בדם יורדת והכלב עלול לסבול מחום, היעדר תאבון ומצב רוח ירוד. אם גופו של הכלב לא יתגבר על שלב זה יגיע השלב הבא – השלב התת קליני. שלב זה הוא קשה לאבחון, מאופיין על ידי ספירת טסיות נמוכה וניתן לשהות בו חודשים ואף שנים. השלב השלישי הוא החמור ביותר ומאופיין בהתפרצות מחודשת של המחלה הכוללת דלקות עיניים קשות, סימנים עצביים, דימומים ממושכים, אנמיה חמורה, חום בצקות חולשה ואובדן משקל.

בדיקת הדם שביצעתי העידה שהכלבה נמצאת בשלב השלישי (הכרוני) של המחלה. הסברתי למשפחה המודאגת כי בשלב זה סיכויי הריפוי נמוכים והחלטנו לנסות טיפול אנטיביוטי כמוצא אחרון. גילה המתקדם של הכלבה והטיפול שכשל לא הותירו ברירה אלא לבצע המתת חסד על מנת לגאול את הכלבה מסבלה. את רגע הפרידה ביקש אבי המשפחה לא לראות. הוא ליטף אותה ליטוף אחרון ופרש לחדר האחורי במרפאה כשבעיניו דמעות. לפתע ראה עיניים נבונות מביטות בו וכאילו מבינות את צערו. היתה זו כלבה בת שמונה, שנמצאה משוטטת ללא שבב והובאה למרפאה על ידי מתנדבת בנסיון למצוא לה בעלים. הסיכויים לאימוץ כלבה בגיל כזה אינם גדולים. כאשר שמע את סיפורה, החליט ללא שהות לאמצה ולהעניק לה בית חם.
וכך ביום מרגש אחד מצאו שתי נשמות מזור לייסוריהן….

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה