לעיתים אני משוחח עם לקוח מזדמן שבמסגרת סקר מחירים מבקש לדעת כמה עולה ניתוח.
בימים בהם יוקר המחייה עומד על סדר היום הלאומי גם אני בעד סקר צרכני, אבל כשמבצעים סקר כזה יש לוודא שמשווים בדיוק את אותו מוצר, אף שלעיתים יהא זה קשה לאדם ללא השכלה רפואית להבין את המושגים על בוריים.
בדיוק שכפי שלא נחפש את המחיר הזול כאשר נעמוד אנו לפני ניתוח, גם בבואנו לבחור את המרפאה בה יתבצע הטיפול לחיית המחמד יש להפעיל שיקולים נוספים פרט למחיר.
כדאי לשאול מה בדיוק מקבלים עבור מחיר זה ומהם האמצעים הטיפוליים והדיאגנוסטיים העומדים לרשות הווטרינר. מכשור מתקדם וידע אנושי משמעותי בשימוש בו  מעלים לעין ערוך את הסיכוי להצלחת הטיפול.
מהם אם כן אותם אמצעים שחשוב לוודא את קיומם בפרוצדורות כירורגיות :

הרדמה בגז – הינה הרדמה מודרנית המוחדרת דרך טובוס (צינור עם בלון בעל התאמה הרמטית לדרכי הנשימה) ומאפשרת שליטה בעומק ההרדמה תוך ניטור שוטף של מדדי דופק ואחוזי חמצן בדם המאפשר לקבל החלטות, בזמן אמת, לגבי עומק ההרדמה הנדרש. הצינור גם ימנע כניסת נוזלים לריאות במקרה של הקאה ויאפשר להנשים את החיה במידה ותתקשה לנשום בכוחות עצמה. יתרון נוסף של הרדמה זו הינו מהירות ההתאוששות מרגע סיום הפרוצדורה.
לסיכום שיטת הרדמה זו הינה יעילה יותר, בטוחה יותר ועל כן יקרה יותר משיטות אחרות.

א.ק.ג – משמש לרישום פעולות חשמליות של הלב.   המכשיר חיוני בניתוחים מורכבים, בחיות מבוגרות או בחיות עם בעיית לב ידועה.

מוניטורים לניטור דופק,לחץ דם ,מד חמצון ומד פחמן דו חמצני נשיפתי על מנת לשמור את בעל החיים המורדם יציב  ולספק מענה מיידי לכל בעיה שעלולה לצוץ במהלך הניתוח.

קטטר ורידי – ישמש להחדרת נוזלים בזמן הניתוח באם הפציינט יאבד נוזלים וכן מאפשר החדרת תרופות ישירות לווריד באם מתעורר צורך מיידי בכך.

סטריליזציה – יש לוודא קיום חדר ניתוח ייעודי המקיים טכניקות סטריליזציה. בהיעדרה ייחשף בעל החיים להדבקה של ווירוסים או חיידקים.

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה