מדי שנה אתם מקבלים מהוטרינר הזמנה לטיפול תקופתי הכולל בעיקר חיסונים וטיפול נגד תולעים ותולעת הפארק.
בשל חוסר מודעות יש מוזמנים שיעדיפו לדחות או לדלג על החיסון כשהטענה הרווחת היא "הכלב\חתול כמעט ואינו יוצא מהבית".
ובכן, זוהי טענה חסרת בסיס מכיוון שלא תמיד ההדבקות היא במגע ישיר ודי בשרידי צואה שנותרו על נעלי בני הבית כדי להדביק כלב בריא.
הטיפול התקופתי המומלץ כולל

חיסון משושה – מכיל כשישה שבעה תרכיבים נגד מספר מחלות קטלניות עבור כלבים וחתולים. הטיפול בעת התפרצות המחלות יהיה יקר שבעתיים ממחיר החיסון. רמת הנוגדנים אצל כלב בריא לאחר חיסון משושה היא כשנה.
חיסון כלבת – כל כלב מגיל שלושה חודשים חייב על פי חוק לקבל חיסון זה כל שנה. אותו חוק מתיר יצירת כלבים לרשות הרבים רק כשלפיהם מחסום והם מובלים ברצועה.
תולעת הפארק – לאחרונה ניכרת התפרצות מוגברת של התולעת, אשר גורמת ללא מעט צרות אצל הכלבים. דרך ההדבקה הנפוצה היא אכילה של חיפושית זבל הנוברת בצרכים של כלב נגוע בטפיל ולכן בליעה של ביצי הטפיל. כלב בריא הבא במגע עם צרכיו של כלב נגוע ובולע את החיפושית נדבק במחלה. הזחל עובר מספר שלבי אשר במהלכם הוא מבצע נדידה לאורך כלי הדם הראשיים וסופו של דבר מגיע לאבי העורקים, משם ממשיך במסעו לוושט ולקיבה ובכך משלים מעגל חיים כזחל בוגר. הדבר גורם לתגובה דלקתית מסביב לטפיל היוצרת מעטפת (גרנולומה) מסביב לתולעת הבוגרת. עם הזמן התולעת הבוגרת יוצרת חור קטן במעטפת ומטילה ביצים לחלל הוושט ומשם לצואה וחוזר חלילה לכלב החדש. מסע ההתבגרות של זחל הוא תהליך האורך ארבעה חודשים בכל הגוף ולכל כיוון אפשרי. היווצרות הגרנולומות בוושט, בקיבה ובאבי העורקים עלולה עם הזמן לגרום לתחלואה קשה מפני שעלולה להיווצר התמרה גידולית בשל נסיון הגוף להתמודד עם המעטפת ולהפוף אף לגידול סרטני.

יש לזכור שמעבר לצורך בחיסונים יש חשיבות רבה גם לבדיקה הקלינית הנערכת במהלך הביקור , בה ניתן לאתר תהליכי מחלה בשלביה הראשונים ולטפל בה מבעוד מועד.

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה