• כמה שנים חי כלב?

כמה שנים חיי כלב ?

שאלה שלא מעט בעלי כלבים שואלים תוך חשש שיום אחד יצטרכו להיפרד מהיצור החביב אליו כה נקשרו. השנים העוברות משפיעות על גופו ונפשו של הכלב ממש כמו אצל בני האדם. גם כלבים וחתולים מזדקנים ומסתבר שגם הם כמונו "מתקלקלים" עם השנים והגיל.
בשונה מבני האדם, אצל הכלבים קשה לראות בעין את תהליך ההזדקנות, ואף קשה לנו לעכל שהזקנה מופיעה אצלם כל כך מהר.

מקובל לחשב כל שנה בחיי כלב כ-7 שנים של אדם למעט השנה הראשונה בחיי הכלב
אותה מחשבים כ-12 שנים של אדם.. כלב נחשב "מזדקן" החל מגיל 7 שנים (למעט כלבים מגזעים ענקיים – כמו דני ענק, מסטיף, מסטינו נפוליטנו או רוטוויילר – שמזדקניםמגיל 5 שנים).
בדרך כלל הכלבים הזעירים והקטנים חיים יותר מהגדולים והבינוניים אשר לעיתים רחוקות מגיעים לגיל 13 שנים.

לכלבים מזדקנים יש צרכים מיוחדים מבחינה תזונתית ורפואית.ההזדקנות טומנת בחובה שינויים פיזיולוגיים רבים כמו עודף משקל במקביללירידה בפעילות גופנית,הידלדלות מסת השריר,ירידה ביעילות מערכות פיזיולוגיותכמו לב,כליות,מערכת עיכול,ירידה ביעילות המערכת החיסונית המגדילה את הרגישותלמחלות,ירידה בכושר הריפוי העצמי של הגוף וכושר בניה מחודשת הגורמת לעודף שחיקהבגיל המבוגר ולבעיות מפרקים כרוניים. ככל שעולה גיל הכלב, כך עלולות התופעות שצוינו לעיל להחמיר ולהחריף, ולהפוך למחלות כרוניות.

לצערי לא קיימת תרופה נגד הזקנה והרופא יכול רק ליעץ ולהדריך ולטפל בסימפטומים של ההזדקנות על מנת להקל ככל האפשר על הכלב המזדקן ולהוסיף ככל האפשר לאיכות חייו.
משמלאו לכלב 7 שנים, יש להביא את הכלב לביקור במרפאה פעמיים בשנה, בקביעות. כיוון שכל שנת כלב היא כשבע שנות אדם, יכולים להתרחש אצל הכלב שינויים בריאותיים משמעותיים בתקופה של שלושה עד שישה חודשים בלבד. לכן הכלב צריך להיבדק אצל הרופא הווטרינר פעמיים בשנה.

בהתאם לתוצאות הבדיקות הווטרינריות ולאבחנות, יתאים הרופא הווטרינר לכלב המזדקן טיפול אישי בהתאם לסוג המחלה וחומרתה. טיפול זה לרוב יכלול :

  1. תזונה נכונה – מזון (המכיל פחות שומנים )המתאים לשינויים ,לדרישות ,לצרכים,לספיגה וליכולת העיכול של הגוף המזדקן.
  2. טיפול בתרופות ובתוספי מזון – תוספות של מולטי ויטמינים שיפצו על ירידה ביכולת הספיגה והעיכול.
  3. היגיינת פה.
  4. מעקב בריאות ביתי – שימת לב לכל שינוי ביכולת הגופנית ובהתנהגות חיית המחמד.כל שינוי תמים יכול להיות סימן של מחלת הזקנה הניתנת לטיפול או מניעה.

כל הקשיים ומחלות הזיקנה שצוינו ניתנים לעיכוב, להקלה ולטיפול שגרתי פשוט. זאת בתנאי שהכלב המזדקן יהיה נתון למעקב רפואי סדיר ויטופל על ידיכם באהבה ובמסירות, לפי הנחיות הרופא הווטרינר.