השפעת הרעש על כלבים ביום העצמאות

יום העצמאות נמצא ממש בפינה ואיתו מופעי הזיקוקים החביבים עלינו אך מהווים מטרד אמיתי לחיות ובמקרים רבים אף להיעלמותן בשל בריחה בעת התקפת פחד. הרעשים שמשמיעים הזיקוקים גורמים להם לפחד אינסטינקטיבי גדול והם מגיבים בלחץ ובהלה. נוסיף לכך את העבודה שחוש השמיעה של הכלבים מפותח פי כמה מזה של אדם – מה שמגדיל עוד יותר את עוצמת הרעש.

לאחר בריחה שכזו – ייתכן שיימצא הכלב לאחר כמה ימים – אך לא תמיד זהו המקרה.
בעריית קרית מוצקין השכילו בשנים האחרונות לא לקיים מופעי זיקוקים וזאת כדי למנוע סבל משוכני החי פארק.

ההסתדרות הוטרינרית גיבשה מספר המלצות שיעזרו לכם למנוע מחיית המחמד את אי הנעימות עקב ההיחשפות לזיקוקים:

  • כאשר אתם יוצאים לאירוע שבו יהיה מפגן זיקוקים – השאירו את הכלב בבית.
  • בבית, סגרו היטב פתחי יציאה אפשריים כגון דלתות וחלונות זאת על-מנת למנוע הימלטות הכלב וגם לגרום לסביבה מבודדת ומוגנת מרעש ככל האפשר. רצוי אף לסגור את הכלב בחדר אחד בבית על-מנת להקנות לו ביטחון רב יותר.
  • השאירו את הטלוויזיה או הרדיו פתוחים כדי שיכסו על רעש הזיקוקים.
  • אם הכלב נמצא בחצר – דאגו ששער החצר סגור והכלב קשור היטב ואין לו אפשרות בריחה.
  • אם אתם מוצאים את עצמכם אחרי הכל, עם הכלב בסביבת זיקוקים או רעשים קיצוניים – שבו לידו, הרגיעו אותו בליטופים ודיבור רך ופנקו אותו עם משהו טעים לאכול – המטרה היא לקשור את החוויה הלא נעימה שכלבכם עבר עם דברים חיוביים.
  • טיפול מונע ניתן לבצע על-ידי מאלפים מקצועיים המקליטים רעשים קיצוניים ומשמיעים לכלב את הרעש, עד שהוא מתרגל לכך.
  • במקרים קיצוניים ולפי המלצת וטרינר מטפל, ייתכן ויהיה צורך בשימוש בכדורי הרגעה.

בנוסף, ההסתדרות ממליצה שבמידה ומצאתם כלב משוטט עם קולר, ולאחר יום העצמאות כמו בשנים קודמות, יהיו מספר כלבים שכאלה, דווחו לתחנה הווטרינרית העירונית הקרובה. בכל כלב בעל רישיון, מושתל שבב מתחת לעור ובו פרטים על בעלי הכלב. הרשות הווטרינרית תדע לאתר את הבעלים והכלב יוחזר אל ביתו בשלום.

ואם פספסנו והכלב שלנו ברח… כדאי להפיץ את תמונתו, את מס' השבב שלו ופרטים מירביים אודותיו בין המרפאות השונות, בפורומים של בעלי חיים, כלבים, חיות מחמד וכולי וכן בפנייה למרכז השבבים הארצי