• גידול כלב או חתול ?

גידול כלב או חתול ? יתרונות וחסרונות

חובבי חיות רבים היו חפצים לגדל גם כלב וגם חתול – החלטה שהינה מובנת בשל הרצון להנות מחווית הגידול השונה בתכלית : חתולים אוכלים הרבה פחות, לא צריך לטייל איתם, הם כל היום בבית, הם לא הורסים את הריהוט והם לא ינשכו את הילדים. היתרונות של החתול הם החסרונות של הכלב. הכלב אוכל הרבה יותר, צריך הרבה יותר תשומת לב כמו טיולים לאחר קניית אביזרי הגנה ליציאה לרחוב.

מבחינת גידולם יחדיו רבים חוששים שמא החיבור לא יהיה מוצלח- חשש המבוסס ברובו על סרטים מצוירים בהם רואים כלב רודף אחר חתול וחתול אחרי עכבר כשבפועל חתול יכול לראות עכבר ואפילו לא להניד עפעף במהלך הנמנום היומי.

במחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Applied Animal Behavior Science נערך על ידי נטע-לי פוירשטיין הועברו שאלונים על מנת לבדוק באילו בתים מגדלים חתול וכלב ביחד. על בסיס השאלונים הגיעה החוקרת לאותם בתים ותיעדה את היחסים ביניהם.
התוצאות הראו שבחלק גדול מהבתים, החתול והכלב משחקים יחד, אינם תוקפים זה את זה בדרך לאוכל, ולפעמים אפילו ישנים כשהם חבוקים אחד עם השני. העובדה שהם לא נרתעים ממגע פיזי מראה על אמון רב אבל על מנת לחיות יחד בהרמוניה נדרשת תקופה מסוימת של הסתגלות. כמו כן, מומלץ שהכלב יבוא אחרי שהחתול כבר בבית, וכדאי שהחיות יהיו צעירות – בנות פחות משנה..

אחד הממצאים המעניינים של המחקר הוא שהחתול והכלב לומדים במשך הזמן את שפת הגוף אחד של השני – על אף השוני הרב ביניהן.

שפת הגוף של החתול בדיוק הפוכה משל הכלב – כשכלב מרים את הזנב ומכשכש בו זה סימן שהוא שמח וידידותי. לעומת זאת אצל חתול – כשהוא מרים את הזנב ומכשכש בחלק העליון זה אומר שהוא כועס.למרות זאת הכלבים והחתולים לומדים להבין את הסימנים המנוגדים.

לסיכום אלו התנאים הנדרשים לדו קיום

  • יש להביא את הכלב לביתו החדש רק לאחר שהחתול כבר מתגורר בבית.
  • כלבים וחתולים בני פחות משנה ייטו להסתדר טוב יותר זה עם זה.
  • על מנת שהכלב והחתול יחיו יחד בשלום, יש לאפשר להם תקופת הסתגלות בה ילמדו השניים זה את התנהגותו של זה.

ד"ר בן זקן