הזוג הצעיר החביב שביקר השבוע במרפאה מגדל את החתול קומבו במשך כשלוש שנים. הם מאוד קשורים לחתול ומטפלים בו במסירות על פי ההמלצות. עתה הזוג דאג מנוכחותו של החתול בבית בזמן שהגברת בהריון. אכן, נשים בהריון נמצאות בקבוצת הסיכון להדבקות בטפיל הקרוי טוקסופלזמה גונדי והמשמעות של ההדבקות עלולה להיות מסוכנת להריון. עם זאת, הדבקת חיות אחרות וגם בני אדם תיתכן רק במגע עם צואת החתול והכנסת היד לפה. ולכן, יש לנקות את ארגז החול של החתול תכופות וכמובן שלא האשה ההרה תעשה זאת.
ניתן גם לבצע בדיקות דם לגילוי נוגדנים אצל החתול על מנת לברר את מצבו בהקשר הזה.

אכן, משפחות רבות דואגות מה לעשות עם חיית המחמד עם הולדת תינוק. לא פעם שמעתי על מקרים בהם ההכנות כללו גם את הרחקת חיית המחמד מהבית לצמיתות, בנימוק שהיא תעביר לתינוק מחלות. כפי שלא נסלק בני משפחה אחרים מהבית כך אין לסלק את חיית המחמד אלא לדאוג לחיסונים וטיפול נכון, מה שיבטיח את בריאותם של בני הבית. מחקרים שונים אף מראים כי אצל ילדים שנחשפו לחיות בית ודשאים בגיל מוקדם, הופיעו פחות מקרים של תקיפה של הגוף כדוגמת אסטמה או קדחת.
טיעון נוסף שעומד לרעת החיה הוא החשש לתקיפת התינוק. עם הלידה, תצטמצם הטריטוריה של חיית המחמד ולכן יש להכין אותה לשינוי ככל האפשר : אפשר להביא את ריהוט התינוק מראש ולתת לבעל החיים להתרגל, את החתולים ניתן ללמד לא להיכנס לעריסה או למיטה ואת הכלב אפשר להרגיל להיות קשור בהתאם לצורך.

עודדו ושבחו אותו כשהוא מתקרב לתינוק או נוגע בו אבל קבעו כללים קבועים וברורים מה מותר ומה לא. תחת השגחה מתמדת וחיזוקים חיוביים נכונים כל חיה תלמד כללים עקרוניים של מותר ואסור.
ובאותה מידה שלא הייתם מעלים על הדעת להשאיר ילד קטן לבדו עם תינוק בן יומו כך יש לנהוג עם חיות הבית. לעולם אל תשאירו אותו לבד עם התינוק! גם אם אתם סומכים עליו מאוד, לעולם לא ניתן לדעת מה בדיוק מתחולל בראשו.

כבר הוכח שחיות מחמד משפיעות לטובה על ילדים ולא כדאי להפסיד את היתרונות הרבים הטמונים בכך.
ד"ר בן זקן

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה