השבוע השתתפתי בפאנל השופטים בתחרות אילוף כלבים שהתקיימה בכלבייה ומרכז לאילוף כלבים בעכו. כל הכלבים שהשתתפו אולפו במקום ועתה התכנסו על מנת להציג את יכולותיהם.
היתה זו תחרות חביבה ומהנה וניכר שהכלבים, בעליהם והקהל נהנים מהביצועים. השופטים העניקו נקודות על פי קריטריונים שנקבעו מראש ולבסוף הוכתר הכלב הזוכה בכל מקצה שזכה בשק מזון הוליסטי איכותי.
כל הכלבים זכו לאהבת הקהל ולפרסים סמליים על השתתפותם.

אילוף הוא לימוד הכלב התנהגויות שרצויות לנו. מאחר והכלבים גדלים בבתינו רצוי להרגיל אותם להתנהג באופן שיהא אפשרי לחיות במחיצתם. לא מעט אני מאזין לתלונות של משפחות שמאיימות לזרוק את הכלב מהבית עקב התנהגויות כגון השחתת חפצים, עשיית צרכים בבית, התפרצות לכבישים ועוד. המציאות בעידן המודרני מציבה לא מעט קשיים שעלולים להקשות על הכלב ומטרת החינוך והאילוף לסגל את הכלב לכל תסריט אפשרי : מפגש עם כלבים אחרים, עלייה במדרגות, נסיעה ברכב וכולי. האילוף צריך להתחיל בגיל צעיר ולהתבצע בהדרגה תוך בניית הביטחון העצמי של הכלב וריבוי מתן חיזוקים חיוביים. בשום מקרה אין להשתמש בשיטות הדורשות הפעלת כוח או השפלה של הכלב. אילוף שייעשה בדרך נעימה יהפוך לפעילות שהכלב נהנה ממנה וישמח לבצע את הפעילויות הרצויות.

את האהבה ושיתוף הפעולה יכולתי לראות גם במיצג אילוף הכלבים. במקצה שכלל אימון לשמירה ותוקפנות השתתפו כלבים מסוגים שונים. קל היה לראות שהגזעים ה"תקיפים" יותר מבצעים בנקל תרגילים אלה והפליא לעשות כלב מעורב חביב את כל התרגילים כולל תרגיל שמירה על תיק, כאשר שני אנשים מאיימים לקחת אותו, בו זמנית. בפרס חביב הקהל זכה כלב שנאוצר ענקי שנדרש גם הוא לשמור על תיק בזמן ששניים מאיימים לקחתו. ברגע שה"תוקפים" התקרבו הכלב נשכב על הגב, כשכש בזנב וביקש לשחק עם חוטפיו. אומנם הכלב נמצא כלא כשיר לשמור על תיקים, אך בהחלט הצליח לשעשע ולהתחבב על הקהל.

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה