יום העצמאות שיחול בשבוע הבא הוא יום חג למדינת ישראל שקיומה התאפשר בזכות תבונה, עוצמה ודבקות של העם היהודי. יום זה מתאפיין בעשורים האחרונים בחגיגות ענק, אומנים, במות בידור וזיקוקים. בשבילנו זה אכן יום חג אך מה צופן יום זה לבעלי החיים?

סימן מאפיין של החג הוא, לדאבונם של הטבעוניים, המנגל המופיע תחת כל עץ רענן.
רוב טיפולי החירום שמגיעים ביום זה הינם בשל אכילת שאריות הבשר והעצמות. השאריות של הבשר המתובלן עלולות לגרום לאלרגיות, העצמות יכולות להיתקע בדרכי הנשימה ושיפודי העץ או המתכת יכולים לפצוע את בעל החי. מקור אש שלא כובה לגמרי מהווה גם הוא מקור סכנה ועלול לגרום לכוויות בגפיים של כלבים וחתולים שנמשכים אל ריח שאריות הבשר.

חיות רבות נתקפות בפחד קיצוני בשל הזיקוקים. הבהלה עלולה לגרום למנוסה ואובדן שליטה, מה שעלול להסתיים ב ריצה פתאומית אל הכביש ואובדן כיוון ללא יכולת לשוב הביתה. רצוי כבר מעתה לבדוק שהשבב המשמש לזיהוי הכלב תקין. לפני ערב יום העצמאות יש לוודא שהכלב נמצא במקום מוגן שאינו יכול לברוח ממנו (גינה סגורה, רצועה וכולי…)
זיכרו שחיות רגישות מאוד לרעש. במקרים מסויימים מומלץ אף לתת אף חומרים להרגעה, בהתייעצות עם הוטרינר.

בהקשר צריכת הבשר, אל לנו לשכוח את עצמאותם של חיות המשק. הסבל הכרוך בגידול ושחיטה אינו סוד יותר. כולם רואים את התמונות על עגלי החלב שאינם מורשים לזוז במשך חודשים ארוכים על מנת שבשרם יהיה רך למאכל. איני מטיף נגד אכילת בשר ואני מאמין שכל אחד "הישר בעיניו יעשה". אך אני כן מטיף נגד צריכה מוגזמת של מזון שבהכנתו כרוך סבל של בעלי חי. התופעה באולמות הארועים במהלכן מוגש מזון רב מדי שלבסוף נזרק או כמויות בשר עצומות שנצלות על המנגל.  צריכה מתונה תקטין סבל זה ותתרום לאיזון האקולוגי של כדור הארץ.

  אוכל הולסיטי זה בלקנדו

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה