השבוע  נצא לציין את ל"ג בעומר בהדלקת מדורות.
אני חייב להודות שמזה שנים, עת אני שוהה לצד מדורות ילדיי אני שרוי בחשש כבד שמא יקרה אסון ועל כן מפעיל את כל החושים והאמצעים על מנת למנוע זאת. אין ספק שילדים מחבבים מאוד את השהייה והעיסוק סביב האש אך לצערי לא תמיד מבינים את הסכנה הכרוכה בגיץ אש העלול להתלקח ולגרום לנזקים בנפש.

לאחר שנחשפנו בשבוע האחרון למקרה המזעזע בו פודל הושלך על גדר למרחק רב תוך הנאת מופגנת ובלתי מובנת של כל הנערים המשתתפים, שוב עולה הנושא של ההתעללות בבעלי חיים המקבל משנה חשיבות בחג המדורות.
המשרד להגנת הסביבה בדק ומצא כי במהלך החג מתרחשת תופעה מחרידה בה כלבים וחתולים מושלכים למדורות בעודם בחיים. אי לכך פנה המשרד למשטרה בבקשה להגביר את הפיקוח והאכיפה תוך גילוי ערנות מיוחדת לפניות אזרחים המתלוננים על אלימות כלפי בעלי חיים.
לגבי חיות המחמד הפרטיות – זכרו שהמדורה היא אינה מקום לקחת את הכלב או החתול. הם מסתקרנים מהאש, מתבלבלים מריחות המזון ועלולים לבצע תנועות לא נכונות ולהיכוות מגיצים. גם שאיפת עשן גורמת לנזק. אם בכל זאת אירעה כוויה יש להרחיק את החיה ממקור האש והעשן, לשטוף במים קרים ולהקפיד להשאיר את המקום עטוף במגבת לחה עד שתגיעו למרפאה וטרינרית. ואם שעיתם לאזהרותיי והשארתם את הכלב בבית – אל תשכחו להביא לו דבר מה טעים מהמדורה.

גם הנזק הסביבתי בעקבות המדורות הוא רב : ראשית, עץ הוא משאב סביבתי ויש לחסוך בו. יש להימנע מלכרות עצים חיים המהווים סביבת חיים של ציפורים. זיהום האוויר ביום זה הוא חמור ובמיוחד אם משליכים לאש חומרים כגון פלסטיק. משום כל אלה אני מתחבר מאוד ליוזמה הקוראת לציבור לפעול לצמצום המדורות. איך עושים זאת ? מדורה אחת לכמה כתות, מדורה שכבתית ועוד.

חג שמח

 

 

 

 

 

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה