בעקבות הטור שפורסם בשבוע שעבר נשאלתי לא מעט על מהות המושג הולסיטיקה בהקשר של של חיות מחמד ומזונן.

ובכן, במסגרת הרפואה האלופטית (קונבנציונלית) מטפלים בסימפטומים של הבעיה באיבר הבודד מבלי לבחון את כלל הגוף, ולראייה ישנם מומחים לכל תחום : רופא עיניים, רופא אף אוזן גרון וכולי..
רפואה זו מתעלמת מתפקודו של האדם כמכלול, מתמקדת בתסמינים ובמחלות ולרוב לא מהססת לנקוט גישות פולשניות.

ההכרה שגוף הוא לא רק חיבור של איברים פנימיים הופיעה כבר בפילוסופיה היוונית בכתביו של אפלטון שטען "כפי שאין ניגשים לריפוי עיניים בנפרד מהראש, ולא לריפוי ראש בנפרד מהגוף, כך אין מרפאים גוף בנפרד מהנשמה, וזאת גם הסיבה שמעיני רופאים יוונים נעלמות מחלות רבות, משום שמזניחים הם את הדבר השלם שלו יש לדאוג, ואם איננו כשורה, אי אפשר שהחלק יהיה כשורה.."

ההבנה שגוף הוא לא רק חיבור של איברים פנימיים בהם מטפלים בנפרד זכתה לפופולאריות החל מסוף המאה העשרים.
בזמן שרופא אלופטי ירשום אנטיביוטיקה שמטרתה לדכא חיידקים הרופא ההולסיטי ידאג לחזק את הגוף נגד החיידקים וכמובן ישים לב למתחים ואי שלווה שגם הם כבר ידועים כמחוללי צרות. הרפואה ההוליסטית (המלה הוליסטי מקורה בלאטינית – "שלמות") גורסת כי הגוף כמערכת שלמה יקבע איך כל חלקיה יפעלו יחדיו.
אני מאמין בשילוב שתי הגישות. אפשרויות הדיאגנוזה בוטרינריה הינם מפותחות מאוד. לרשות הוטרינרים עומד ציוד כגון רנטגן דיגיטלי, בדיקות דם תוך שניות, אנדוסקופיה ואולטרסאונד. את הקידמה צריך לנצל אך לא לשכוח שאנו מטפלים בגוף שלם וניתן ורצוי גם להיעזר בדיקור סיני, הומאופטיה, צמחי מרפא ומזון הוליסטי. נדגיש שאוכל הולסיטי לא (!) מכיל תרופות או צמחי מרפא. זהו מזון המגיש לגוף מה שהוא זקוק ובנוי לעכל, ללא גלוטן, ללא צבע וחומרים כימיים לשיפור טעם וריח, ללא רעלים ומתכות כבדות. בהקשר של כלבים וחתולים מקור החלבון צריך להיות בשר ולא אוכל צמחוני.
בהקשר של בני האדם מזון הוליסטי משמעו צמחונות או טבעונות, והנה יש לכם הקוראים שינוי תזונתי להרהר בו בשבת.

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה