לא פעם מגיעים אליי לקוחות מוטרינרים אחרים ומבקשים חוות דעת נוספת תוך כך שהם מציינים, שאף שאין ביכולתם לעמוד על כושר שיפוטו המקצועי, הם חשים שאינם סומכים עליו. אין מדובר בוטרינר ספציפי והתופעה כללית חובקת וטרינרים ואף אופיינית לנותני שירותים מתחומים שונים.
כשאני שומע טענה כזו מעולם איני מוסיף ומדבר בגנות אותו קולגה למרות שיש כאלה שאינם נוהגים על פי כלל זה. אני סבור שהשמצת האחר מורידה את קרנך בפני הלקוח, אינה נעימה לדובר ולמאזין ואף מוכיחה חוסר בטחון מקצועי. אני גם מבין שאמון וכימיה בין רופא לפציינט קיימת או שאינה קיימת ואין לכך יותר מדי טיפול או הסברים. כבר בפגישתכם הראשונה אתה חושב "אני מאמין לרופא הזה ומרגיש שהכלב בידיים טובות".

בנוסף לתנאי הבסיסי של אמון הדדי כדאי לבדוק את הוותק והנסיון של הוטרינר. העובדה שהוטרינר ראה כבר הכל – אין תחליף לה. אין זה אומר שרופאים חדשים אינם מוכשרים לבצע את העבודה ולעיתים הידע והשיטות הרפואיות בהם הם נוקטים הם עדכניים ומתקדמים. השילוב בין השניים בו רופא וותיק מקפיד להשתתף בקורסים והשתלמויות מקצועיות – הוא האופטימאלי.

יש לוודא שהווטרינר מסביר היטב את מצבו של הפציינט ומפרט מה הם החלופות לטיפול ועלותן המשוערת. צריך לזכור שלעיתים תהיה החרגה במחיר עקב התפתחויות בלתי צפויות. ייתכן שוטרינרים שונים ימליצו על דרכי טיפול שונות. הדבר לגיטימי ונובע מרקע, גישה ונסיון שונה.
שלא כמו רופאי אדם הוטרינריה הינה התמחות כללית. עם זאת קיימים גם רופאים שמתמחים בתחום מסויים כמו עור, אורטופדיה וכולי. יש לוודא שהוטרינר עומד בקשר עם מומחים מתחומים שונים. קשר זה יאפשר ייעוץ במקרים מסובכים הדורשים התמחות מיוחדת.

ולסיום, גם כאן כדאי להסתמך על נסיונם של אנשים אחרים ולהאזין להמלצות. אין כמו נסיונם של אחרים להעיד על איכות הטיפול, יחס הרופא לפציינט ולמשפחה ושיעור ההצלחות הרפואיות.

 

 

0 Comments
0 Pings & Trackbacks

כתיבת תגובה